Tréningové cykly

Po zodpovedaní otázok, ktoré sme si poodhalili v poslednom príspevku , týkajúce sa zostavovania nášho tréningového plánu, by som nadviazal ďalej. Rád by som poukázal na tréningové cykly. Inými slovami pôjde o opakovanie tréningových jednotiek, ktoré sa budú v závislosti od určitých cieľov, potrieb, ale aj adaptovania na podnet meniť. Tu spomeniem slovíčko periodizácia, s ktorým sme sa už spätne v príspevkoch stretli. V krátkosti, periodizácia opisuje náš plán, v ktorom je stanovená intenzita zaťaženia a objem za účelom špecifického tréningového cieľu (hypertrofia, maximálna sila, rýchla sila-power...). Môžeme hovoriť o dvoch spôsoboch cyklovania.

Continue Reading

Na čo všetko prihliadať pri zostavovaní svojho tréningového programu?

Téma, na ktorú sa dá pozerať rôzne. Pre niekoho rozhodnutie ísť si zacvičiť znamená, že chce byť „väčším“, pre iného zas želanie stať sa „menším“ a dôvod niekoho iného, zas môže byť úplne odlišný a to cítiť sa jednoducho a doslovne „fajn“. Je pravda, že to, či ono je pádnym dôvodom na to, prečo vôbec začať. Skúsme si poodhaliť „maličkosti“, na ktoré by bolo dobré nezabúdať...

Continue Reading

More Articles ...