Doplnky výživy, ktoré odporúčam brať každému.

Asi je každému jasné, že potraviny v dnešnej dobe už nie sú tak kvalitné, čo sa týka zloženia, ako to bolo kedysi. Je to spôsobené znehodnotením pôdy a spôsobom spracovania potravín. Preto na zachovanie správne fungujúceho tela odporúčam nasledovné doplnky výživy.

Magnézium

Ten sme si bližšie rozpísali v predchádzajúcej časti

Zinok

- zvyšuje produkciu testosterónu, rastového hormónu a rastového faktoru IGF-1
- zúčastňuje sa skoro všetkých metabolických procesov
- silný antioxidant
- zlepšuje imunitný systém
- zlepšuje inzulínovú senzitivitu
- zlepšuje kvalitu spánku
- pôsobí proti depresiám
- pri nedostatku môže zvyšovať chuť na sladké, neplodnosť a zníženie libida

Dávkovanie: 12-15mg denne (základná dávka)
Účinné formy: cheláty zinku ( pikolinát, glukonát a citrát)

Vitamín D3 (cholekalciferol – slnečný vitamín)

- dôležitý pri vstrebávaní vápnika (pri jeho dostatku vstrebateľnosť vápnika až 40%)
- ovplyvňuje až 60 génov
- posilňuje imunitný systém
- zabraňuje vzniku a rastu nádorových buniek
- stimuluje rast buniek pokožky (účinný pri kožných ochoreniach)
- zlepšuje glukózovú toleranciu
- nedostatok sa prejavuje únavou a depresívnym ladením

Dávkovanie: 2000-4000UI denne (v zime bližšie ku hornej hranici)

Omega 3 (rybý olej)

- pomáha predchádzať civilizačným onemocneniam
- dôležité pre stavbu nervovej sústavy
- podporujú spaľovanie tukov
- fungujú proti tvorbe zápalov v tele
- zlepšujú funkcie mozgu a kardiovaskulárny systém

Dávkovanie : 2-4gr denne (pozor na uskladnenie- tuky oxidujú na teple a svetle). Najúčinnejšie sú vo forme olejov – a za kvalitnejšie si priplatíte. Ako ešte lepší zdroj Omega 3 sa podľa štúdií uvádza Krilloil – cena zas rádovo výrazne vyššia.

Vitamín K2

- zásadná úloha pri vstrebávaní vápniku
- redukuje riziko zápalov
- podieľa sa na zrážanlivosti krvi
- znižuje možnosť srdcovo- cievnych a kardiovaskulárnych ochorení
- deficit častou príčinou osteoporózy
- udržuje zdravé a silné zuby
- pomáha pri autoimunitných ochoreniach
- znižuje inzulínovú rezistenciu (citlivosť na inzulín)
- vitamín je rozpustný v tukoch

Účinná forma MK -7 menanchinon.
Dávkovanie: 100 mcg denne.

Postup pri výbere multivitamínu/multiminerálu:

-Mal by obsahovať všetky 4 hore uvedené v príslušných formách a dávkach.
-Nikdy by nemal obsahovať celú škálu vitamínov/minerálov. Niektoré znižujú vstrebateľnosť iných a máme ich v strave dostatok, takže sa neriadime pravidlom viac je viac.
-Minerály by mali byť v chelátových formách
-Kvalitné obsahujú aj látky zlepšujúce vstrebateľnosť (laktobacily, probiotika, tráviace enzýmy ..)

Martin



Maximálny možný svalový rozvoj naturálnou cestou s použitím osvedčených tréningových postupov a športovej suplementácie. Absolvoval som kurzy Tréner I. stupňa v kulturistike, fitness a silovom trojboji a Komplexná diagnostika pohybového aparátu Level 1. Nepíšem jedálničky, ale učím základné princípy stravovania, s ktorými si zabezpečíte nielen fyzickú výkonnosť, ale aj zdravie. Pomôžem odstrániť svalové dysbalancie a zlé pohybové stereotypy. Ako aktívny závodník v kulturistike viem pomôcť v príprave na súťaž (Kulturistika, Physique, Bikiny fitness), alebo len k forme „do plaviek“. Tréning so mnou bude síce náročný, ale ocenený výsledkami!
Ukázať formulár na odpovede