Pohyb nás formuje

Úvodom príspevku by som rád podotkol, že mi nepôjde o poukázanie na to, aby sme sa hýbali len za účelom redukcie telesnej hmotnosti, či zlepšenia našej kondície. Toto si myslím, že by mal mať zvládnuté každý z nás. Skôr by som rád poukázal na to, že pohyb, táto pre nejedného z nás každodenná rutina, má pre nás formatívny vplyv.

Continue Reading

Ide to aj s týmito cvikmi...

Pokračovať by to mohlo aj takto...byť lepší, byť silnejší, byť funkčnejší a hlavne bez bolesti! Dovoľte mi poukázať na skupinu cvikov, ktorá je pre niekoho veľmi dobre známa, pre iného zas tak veľmi nie, no nájdu sa aj takí, ktorí nad nimi krútia hlavou v predstave, že je to len strata času, venovať sa niečomu takému. Rád by som niečo málo spomenul o cvikoch ako plank, side plank, jednonožný mŕtvy ťah a TGU – známi ako turecký get up. Prečo práve o týchto cvikoch?

Continue Reading

Čo všetko nám dokáže ovplyvniť drep

O problematike drepu už bolo povedané, vyskúmané a samozrejme aj vyskúšané naozaj veľa. O drepe, ako jednom zo základných pohybových vzorov, ktorý nás sprevádza z hľadiska ontogenézy od útleho veku, mi nedá nespomenúť zopár informácii, ktoré môžu byť malými radami pre tých, ktorí sa nad spomínaným drepom niekedy zamýšľali, či zamýšľajú. Je viacero faktorov ktoré nám ovplyvňujú kvalitu prevedenia drepu. Niečo málo sme si už poodhalili v jednom z mojich príspevkov dávnejšie, preto sa skúsim posunúť trocha ďalej.

Continue Reading

More Articles ...